VECKA 5 (4+3)

Nästan varje månad som vi försökte bli gravida tog jag hem appen Gravid & Baby.  Jag hoppades varje månad att den skulle få fortsätta ticka fram tills 40 veckor men varje månad runt vecka 4 fick jag starta om den, för mensen kom. Att nu för första gången se den ticka förbi vecka 5 och närma sig vecka 6 är en helt overklig känsla. Förstår det fortfarande inte.

Även om jag längtar ihjäl mig till den 2a mars då vi får se så att allt är bra med hen därinne i magen så vill jag njuta varje sekund, varje timme och varje dag av att jag är gravid. Jag vill inte ta ut något i förskott samtidigt som jag vill kasta mig ut och berätta för exakt alla och handla exakt allt som jag ser. Min sambo, den galna AIKaren, gjorde precis detta.
img_7306
Även om jag är rädd för att göra saker för tidigt så var det ändå rätt gulligt att mötas av detta när jag kom hem igår. Det blir lixom verkligt när man ser något sånt här.

Ha en fin lördag!

6 thoughts on “VECKA 5 (4+3)

  1. Helt underbart! Jag laddade också ner en sån där app i början. 😜 Ååå vad mysigt av din sambo att köpa bebisgrejerna, helt rätt tycker jag:) Ha en skön helg och njut av att vara på smällen, hihi. Kram!

    Like

    1. Ja, det är verkligen dubbla känslor, hoppet om att få se ett pickande hjärta, rädslan för att inte få se det…men jag är hoppfull, måste vara det, annars kommer alla känslor ta over och då kan det bli för mycket neggotankar haha =)

      Hahaha jaaa jag är ju skåning egentligen så kan stå ut med himmelsblå =)=)=)

      Like

  2. Känner igen mig. Varje månad brukar jag räkna ut att om jag är gravid är jag på den veckan och den dagen men sen så kommer mensen och jag får börja om.

    Grattis till plusset! 🙂 ❤

    Like

Leave a comment